24 Şubat 2019 Pazar

28 DAY BLOG CHALLENGE # 24. Farklı şehirlerdeyiz öneri



Efendim tüm dostlara selamlar sevgiler olsun bugün sorusu biraz zormuş bana :) ben pek bir yerlere giden biri değilim ne yazık ki umarım beğenirsiniz


İstanbul dilerden dile dolaşan şehri İstanbul adına şiirler yazılan şarkılar yazılan hüzünler şehri İstanbul mutluğu sevinçleri kahkahaları tüm güzellikleri içinde barındıran iki yakalı şehri İstanbul görmek istiyenleri tüm güzelliğiyle bekliyor 😊... Orhan Veli Kanık İstanbul'u anlatan en güzel şiirler den biri ....

24. Farklı şehirlerdeyiz ya da aynı yerde bile olsak herkesin önerisi kendine özel olur eminim. Bulunduğun şehir ile ilgili öneri listesi şahane olur bence. Bir günüm var neler yapabilirim orada ? Nerede leziz birşeyler yiyebilirim bir düşün bakalım ?

Benim bazen çok arada gittiğim bir güzel bir cafe var sahilde orayı seviyorum güzel oluyor denize de yakın burada güzel bir vakit geçirebilirsiniz İsmi Yakamoz Cafe Maltepe yalı mahallesi sahilde keyfi ve güzel bir yer kavhaltısı da güzel :) fiyatlarda eh ne çok ne çok az ortada benim bildiğim yer bu kadar malum istanbul kocaman bir şehir gezilecek yerleri keşif edilecek yerleri çok birde kadiköyde iskeleden bir vabura binip simit çay keyfi de yapabilirsiniz :)












İSTANBUL'U DİNLİYORUM
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar, ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa
Güvercin dolu avlular
Çekiç sesleri geliyor doklardan
Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu
Loş kayıkhaneleriyle bir yalı;
Dinmiş lodosların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan;
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Birşey düşüyor elinden yere;
Bir gül olmalı;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum;
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum;
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum.
                    
                                 Orhan VELİ KANIK 
 
gelirseniz beklerim  sohbetim var kahvem çayım var 😊 gezilecek görülecek çok güzel yerler var beklerim yolu buralara düşeni 😊🌸🌸🎈🎈🎈

12 yorum:

  1. Fotoğraflar çok güzelmiş ve ardından en sevdiğim şiir. 💝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim sevgiler ❤😊

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. İstanbul'da toplamda 25 sene yaşayıp keyfini çıkaramayanlardan biri de benim ne yazık ki. Şimdi de gidince çoluk çocuk,anne baba,kardeş ziyaretleriyle geçiyor zaman. Varlıklarına hamdolsun. Keşiflere yeni başlayabildim çok şükür.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim 😊 sevgiler canım benim Sevda ünlü..

      Sil
    3. gerçekten öyle ömür geçiyor inşallah bir gün keşfe cıkarız İstanbul'u 😊 çok teşekkür ederim canım benim Bir Tatlı Huzur.... sevgiler

      Sil
  3. Yalı mahallesi sahilinde gezmişliğim çok kuzenim orada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel beklerim gene gelirsen 😊 çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

      Sil
  4. Seninle sahile karşı simit- çay ikilisiyle ne muhabbetler ederiz bence, ah umarım bir gün gerçekten de edebiliriiz! <3 <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah inşallah canım benim güzel arkadaşım benim ❤ ne kadar güzel olur hemde 😊❤ sevgiler canım benim 😊❤🌸

      Sil
  5. not aldım hemen bir gelişimde ben de belki gidebilirim buraya ...teşekkürler canım...resimler de harikaydı..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yer dene :) Çok teşekkür ederim canım benim sevgiler :) beklerim gelirsen :)

      Sil