6 Kasım 2019 Çarşamba

Kasım Ayı Meydan Okuma#6. Bir şehir olsan hangi şehir olurdun? Neden?

Efendim tüm dostlara selamlar sevgiler olsun dünden bugün daha iyim ham dolsun bu ay  beni baya yordu hasta etti Rabbım başka dert vermesin inşallah bu günümüze çok şükür ....Evet gelelim bugün sorusuna hadi bakalım ....:)

6. Bir şehir olsan hangi şehir olurdun? Neden?

Ah ah binlerce Şehir olup diyar diyar gezmek isterdim bir divane gibi ...kimin ekmeğinin kokusunu içme çekmek ..kimin hüznünü acısına merhem olmak isterdim
kimin dağının eteklerin de kar olup ısıtmak isterdim güneş olup .. üşüyen şehrin çocuklarına  bir battaniye olup sarmak isterdim ...yolları kardan kapanan çocuklara yol  olmak isterdim ...karadenizin hırçın dalgalarına çığlık olmak isterdim bir rüzgar olmak isterdim ...ben binlerce şehir olup diyar diyar gezmek isterdim bir divane gibi ....ninelere dedelere şifa olmak isterdim ...ağlayan çocuklara tebessüm olmak isterdim ...yüreklerden söylenen türkülere  söz saz olmak isterdim ...Bir Annenin evladını  yitirmiş  yüreğine serinlik huzur vermek isterdim  göz yaşlarını bir nebze olsun dindirmek isterdim ....Yağan  yağmura  rüzgara sarılmak isterdim ...Sonbaharı mutlulukla karşılamak isterdim ...Bir bebeğinin karını doyurmak isterdim süt olup ....bir kitap olup binlerce şehirlere bırakmak isterdim hiç kitap göremeyen çocuklara ...Çöpe atılmış yeni doğmuş bebeklere Anne olmak isterdim ...ben  binlerce şehir olup diyar diyar bir merhem olmak isterdim ...binlerce yüreğe  kalplere vicdan merhamet insanlık vermek isterdim ...gözleri  görmeyenlere ışık olmak isterdim hiç duymayanlara ses olmak isterdim ....ben binlerce şehir olup diyar diyar bir işe yaramak isterdim ...Ben acıyı sevinçe hüznü mutluluğa çevirmek isterdim ...Ben binlerce şehir olup insanlık bırakmak isterdim ....Kediye köpeğe kuşa binlerce hayvanlara yemek mama dağıtmak isterdim ..kırılan gönüllere birer tebessüm bırakmak isterdim ...Annesini yitirmiş çocuklara annelik etmek isterdim ...Ben şehir olup bir nebze işe yaramak isterdim ......Gönlümde ki şehir Bursa :) İnşallah bir gün nasip olur gitmek ..birde Venedik :) Bugün böyle geldi içimden Şehir deyince bunlar döküldü yüreğimden ...umarım beğenirsiniz ...biraz farklı  oldu ama :) 


Rabbım herkesin gönlüne göre versin inşallah ....


 Bursa’da Zaman, Ahmet Hamdi Tanpınar

Bursa’da bir eski cami avlusu,
Küçük şadırvanda şakırdayan su;
Orhan zamanından kalma bir duvar…
Onunla bir yaşta ihtiyar çınar
Eliyor dört yana sakin bir günü.
Bir rüyadan arta kalmanın hüznü
İçinde gülüyor bana derinden.
Yüzlerce çeşmenin serinliğinden
Ovanın yeşili göğün mavisi
Ve mimarîlerin en ilâhisi.
Bir zafer müjdesi burda her isim:
Sanki tek bir anda gün, saat, mevsim
Yaşıyor sihrini geçmiş zamanın
Hâlâ bu taşlarda gülen rüyanın.
Güvercin bakışlı sessizlik bile
Çınlıyor bir sonsuz devam vehmiyle.
Gümüşlü bir fecrin zafer aynası,
Muradiye, sabrın acı meyvası,
Ömrünün timsali beyaz Nilüfer,
Türbeler, camiler, eski bahçeler,
Şanlı hikâyesi binlerce erin
Sesi nabzım olmuş hengâmelerin
Nakleder yâdını gelen geçene.
Bu hayâle uyur Bursa her gece,
Her şafak onunla uyanır, güler
Gümüş aydınlıkta serviler, güller
Serin hülyasıyla çeşmelerinin.
Başındayım sanki bir mucizenin,
Su sesi ve kanat şakırtılarından
Billûr bir âvize Bursa’da zaman.
Yeşil türbesini gezdik dün akşam,
Duyduk bir musikî gibi zamandan
Çinilere sinmiş Kur’an sesini.
Fetih günlerinin saf neşesini
Aydınlanmış buldum tebessümünle.
İsterdim bu eski yerde seninle
Başbaşa uyumak son uykumuzu,
Bu hayâl içinde… Ve ufkumuzu
Çepçevre kaplasın bu ziya, bu renk,
Havayı dolduran uhrevî âhenk..
Bir ilâh uykusu olur elbette
Ölüm bu tılsımlı ebediyette,
Belki de rüyâsı bu cetlerin,
Beyaz bahçesinde su seslerinin.



Bu türküyü de bırakıyorum çok severim Eski bir dizide dinlemiştim Ekmek Teknesi dizisin de  çok güzel bir diziydi ...Bir Diyarbakır  türküsüdür 



16 yorum:

  1. Şehirden şiire dönüşmüş sanki yazı. Şahane bir şiir olmuş ama. Çöpe bırakılan çocuklara anne olmak... Daha annem olmadım ama o çovuklara anne olmayı ben de çok isterdim, her seferinde içim yanıyor. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim 😊❤ sevgiler

      Sil
  2. Ne güzel bir yazi.Betimlemeler harika.Allah hepimizin gönlüne göre versin canım.Cok çok Amin💗💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin amin canım benim çok teşekkür ederim sevgiler 😊❤❤

      Sil
  3. Ne güzel bir şehir bu böyle🤗 Güzel kalpli kardeşim. Rabbim o güzel gönlünü daim var etsin.
    Bir mim başlatdım ben. Seni de mimledim. Umarım beğenir ve yaparsın. Sevgiler.❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel kardeşim benim Amin cümlemizin inşallah ❤😊evet gördüm en kısa zamanda yapacağım inşallah sevgiler canım benim 😊❤

      Sil
  4. Çok duygulu bir yazı. Şiir de güzel olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Dilerim bir gün benim de doğup büyüdüğüm;ama 10 yıldır yaşamadığım şehrime, Bursa'ya gitme imkanı bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım İnşallah.. çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

      Sil
  6. Ne güzel yazmışsın canim 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel insan sevgiler 🌸😊❤

      Sil
  7. Çok beğendim. Ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

      Sil
  8. bu yazı tam senliktiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel insan 😊🌸 sevgiler 😊🎈

      Sil