3 Kasım 2019 Pazar

Kasım Ayı Meydan Okuma#3. Şuan aklına ilk gelen "seviyorum" dediğin şeyler neler?

Efendim tüm dostlara selam Sevgiler olsun evet Kasım ayı Meydan okumanın 3.gününe geldik bile 😊 vallahi çok keyifli ve eğlenceli  güzel gidiyor 😊🌸 evett bakalım bugünün sorusuna 😊.  hadi geçelim neler olacak 😊🌸


3. Şuan  aklına ilk gelen "seviyorum" dediğin şeyler neler? Bir liste yapsana bakalım neler çıkacak ortaya?

Şöyle  Vapurda kulağımda kulaklığım  Radyoda rast gele çalan şarkılar  arada sezen arada bir Sertap şahane :) ... Kadıköy iskelede ayaklarımı denize karşı sallandırmak ve dalıp gitmek :) ...Sakin bir sokakta sonbaharın tüm güzelliğini saran  sokakta çay içmek...Masmavi  gökyüzünü izlemek ..gecenin tüm yıldızlarını seyre durmak ...Ve kitap okumak dostları ziyaret etmek bloğtata:) bulutlara  bakarak
bir şeylere benzetmek çok keyfili oluyor :) ...Ve Yazmak yazmak  kalemden kağıda dökülen cümleleri izlemek okumak ..Şiirlere dalıp bazen hüzün bazen mutluluk bazende tebessüm ettiren Şiirler okumak ...Sevdiğim bir türküye eşlik etmek :) fırından çıkmış mis gibi kek kokusu  saran ev  gibi :) Annemin  sesine uyanmak :)
Sevdiklerimle vakit geçirmek iki sohbetin dibine vurmak :)..Sevdiğim diziyi heyecanla izlemek :) ..hanımeli kokusunu içme içmek :) hiç beklenmedik anda dostlardan gelen kartpostallar :) ..uzun zaman haber almadığım bir dosttan  gelen mail:)....Trene binip saatlerce gitmek camdan izlemek :) ...kar yağdığında kardan adam yapmak :)..Kemal Sunal filmlerini kahkahalarla izlemek ve bazende ağlamak :)..
Sessizliği dinlemek  ve susmak ...ve muhittin kızımın her sabah çığlıklarına uyanmak :) kafesten beni çıkarın çığlığı :)) kurban olurum ben ona :)) benim kızımın yakında yaş günü var 5 yaşını dolduruyor :)) ona sevdiği ballı yemden alıcam :)) ..Meloşla oturup Recep ivedik serilerini izlemek ve düğün dernek :)...Meloşla vapur keyfi yapmak :)..Dostlardan gelen yorumlara mutlu olmak :) ..şimdilik bu kadar  efendim :) yarın görüşmek üzere :)  birde sevdiğim bir şiiri bırakıp gidiyorum :) 


Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir şey Var

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
Kopmaz kökler salmaktır oraya

Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına
Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana

Ataol Behramoğlu


                                 



19 yorum:

  1. Yaa ne güzel şeyler çıkıyor ortaya, bugün de keyifle okudum herkesin maddelerini :)
    Belki bir gün birlikte bir vapur gezisi yaparız, İstanbulu sevmiyorum ama vapur gezisi için katlanabilirim sanıyorum :) Olur belki bir gün, hayat ne sürprizler saklıyor bizler için bilmiyoruz.

    Ve bu şiiri ben de severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eve bugün çok güzel maddeler okuduk 😊🌸ayy inşallah hemde çok isterim güzel Zeynebim ❤😊 çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

      Sil
  2. Şiiir çok güzelmiş çok teşekkğrler paylaştığın için iyi geldi 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim canım benim 😊🌸 sevgiler

      Sil
  3. Yazınız da paylaştığınız şiir de çok güzel, emeklerinize sağlık :)

    Maddeleri okurken tebessüm ettim ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokteşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸❤

      Sil
  4. Şairin anlatmaya çalıştığı şeylere ben de katılıyorum. Hayatta ''mış gibi'' yaşamayacaksın; yaptığın işin hakkını vereceksin. Çok teşekkürler bu güzel yazı için sevgilerle::))

    YanıtlaSil
  5. Çocukken bayılırdım bulutlardan şekil çıkartmaya, hala yapıyorum bazen ama çocujluktaki gibi değil ki hayal gücü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet😊 çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

      Sil
  6. behramoğlu'nu çok çok severim. burada karşılaşmak ne tatlı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim sevgiler 😊🌸

      Sil
  7. Ne kadar pozitif hoş bir yazı olmuş.Sevdiğin şeylerin çokluğu da hoşuma gitti.Küçücük şeyler değil mi aslında hayatı anlamlı kılan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett😊 çok teşekkür ederim güzel kadın 😘 sevgiler 😊❤

      Sil
  8. Benim çocukta recep ivediği hükümet kadını filan elli kere izlemiştir :) şiirde çok hoş olmuş saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hükümet kadını severim 😊 çok teşekkür ederim sevgiler saygılar bizden 😊

      Sil
  9. Ataol Behram oğlu nun bu şiiri en sevdiklerimdendir ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende severim bu şiirini 😊 çok teşekkür ederim canım benim güzel insan sevgiler 🌸❤😊

      Sil
  10. bu şiirin hastasıyııım. ne çok şey seviyon sen hihihi. ay denizle ilgili şeyler yaaa en güzeliiii :)

    YanıtlaSil