28 Aralık 2020 Pazartesi

Kelime oyunu/4

Efendim tüm dostlara selamlar sevgiler olsun Sevgili  Kırmızı Ruh ve sevgili güzel insanın Deeptone nin başlattığı kelime oyunu 5 kelime  ile tam ortasından girdim yazmam filan dedim ama yazdım umarım beğenirsiniz ..:)geçen haftanın kelimelerini sevgili güzel dost Hanife Ertaş vermişti  ..isimlerin üstüne tıklayın onların da yazılarını okuya bilirsiniz :) 

Bu haftanın kelimeleri;  YEŞİL-ŞİİR-BAHARAT-YOL-SABAH





Oysa daha gidecek çok Yolu vardı onun.. tüm ömrü boyunca tüm Sabah ezanları uyanırdı  o en çok sevdiği     önce Rahmetli annesinin mezarına giderdi. mezarını sulardı  annesinin çok sevdiği çiçekleri dikerdi  sonra da anne oğul sohbet ederlerdi  bazen de kızardı annesine :)  sonra sohbet biter ..Doğru Çarşıbaşı  Camisine koşardı  öyle bir sevgiydi ki onun  camiye olan aşkı daha 6 yaşındayken göndermişti babası gözünü  camide açmıştı. Küçük ama bir o kadar büyüktü onun için .. Çarşıbaşı camisi tüm  hayatı çocukluğu gençliği  tüm  yaşanmışlıkları  geçti bir yağmur gibi akıp geçti ömrü ..O kadar sevenini vardı ki  kocaman şehir onu evladı çoğu yerine koydu bağırlarına bastılar onu .. tüm esnafın gözü kulağı uğuru neşe kaynaklarıydı .. Bir gün görmeseler hemen ya evine giderlerdi yada babasını ararlardı. Hanif'i usta bugün Şahin gelmedi bir şey mi oldu diye sordular ..O gün gidemedi biraz üşütmüş evde yatıyor dedi babası sonra telefon kapanır kapanmaz ..Tüm esnaf  göremeye gittiler  elleri kolları dolu .. en sevdiği şeyler çay ve  tarhanası  patates sulusu hayata en çok sevdiği şeylerdi Şahinin. Nasıl merak etmesinler ki  Şahin onların ekmek dükkanlarının siftahı uğuru bereketiydi O  olmazsa Çarşıbaşı nasıl sessiz kalırdı sesi yok  neşesi yok, yok, yokta ,yoktu ...Onu herkes  dilde değil gönlüden sevdiler o  yüzden  Çarşıbaşı'nın gülüydü ..Tüm yolları nereye nasıl çıktığını bilirdi.. Daha ilk girişte sevdiği Baharat kokuları gelirdi  burnuna buram buram. Tam bir şehrin muhtarı gibiydi herkesi bilirdi tanırdı.. En çok sinirlendiği şey cuma namazına gitmeyen esnafa kızardı .:) hatta bir gün  bir esnafın birinin işimi yoğunmuş bir şey mi olmuş adam cuma namazına gidememiş ..Vay sen gitmeyen alır eline bir taş o koca cam bir güzel kırılır aşağıya iner  :) adam   ne kadar dese de Şahin işim vardı gidemedim dese de boştu. Gitmedi çünkü cumaya ..Adam sonra söz verdi bir daha olmaz diye Şahine O da tamam tamam dedi sakinledi ..Adam kırılan camının umurunda bile değildi onu o kadar çok seviyordu ki senin canın sağ olsun Şahinim gel otur hele bir çay içek dedi ve az önce onca şey hiç yaşanmamış gibi oturup çay içtiler sohbet ettiler..Adına O kadar çok Şiirler yazıldı ki  memleketi Şairler şiirler  memleketiydi ..Yeşilliği çok severdi yeşil soğanı çok severdi tabi kuru soğanını da onlarsız yemek yemezdi ...Şimdilerde   şehri Çarşıbaşı  ve Çarşıbaşı Camisi sessizliğe büründü artık onların çok sevdiği Şahinleri yoktu günlerce aylarca ağladı onun şehri  ..Tüm şehrinin insanları gitmişti ..Çarşıbaşı'nın gülü Şahinleri ..Çaresiz bir hastalıktan vefat etmişti ..Şimdi kim gidecekti  çok sevdiği camisine kim temizleyecekti  sabah ezanına geç kaldığı diye gidip müezzini kim yerinden kaldıracaktı  ..O çok sevdiği camin hocasıyla kim kuranlar dualar edecekti beraber hepsi yetim öksüz kaldı.. Sustu  kocaman şehre yağmurlar indi  sevdiği şehre O yok diye gitti son bir bay bay deyip gitti.. İki gözüm uğur böceğim gitti ..Cenazesi mi nasıl oldu ah ah kocaman mezarlık doldu taştı adım atacak yer bile kalmamıştı nasıl kalsın uğurları gülleri gitti. Seni çok seven bu şehrin seni hiç ama hiç unutmayacak.. Anneciğine babasına kavuştu o artık ondan mutlusu yok ...Mekanın cennet olsun uğur böceğim ...




Adına yazılan şiir bestelendi bir türkü haline getirildi ..Bu güzel türkü de emeği geçen tüm Kahramanmaraş'a ve Edeler Diyarı Tv  de çok ama çok teşekkür ediyorum...


Söz : Alişan Sarısünbül Müzik : Recep Yükkaldıran  



18 yorum:

  1. heey eline sağlık gelcam yineeei koyayım da şimdi yorumlara linkini, yarın okuruuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen o kadar güzel bir insanın ki senin bu güzelliğini çok seviyorum iyiki varsın 😊🎈çok teşekkür ederim güzel insan sevgiler 🎈😊

      Sil
  2. Çok duygu dolu, çok güzel bir paylaşım olmuş. Emeğine, yüreğine sağlık canım. Sevgi ve selamlarımla 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim sevgiler selamlar olsun 🤗😊🎈

      Sil
  3. Cok duygu doluydu. Insanlarin birbiriyle boyle bag kurmalari ne de guzel. Insallah bu dunyada gonul bagi kuranlar cennnete de birarada olurlar. Kalemine saglik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin inşallah...Çok teşekkür ederim canım benim sevgiler:)🎈

      Sil
  4. Hikayenin konusu güzel ama o kadar çok "O", "Onu", "Ona" kullanmışsın ki başım döndü:) Eğer bu sözcükleri kullanmasan daha güzelleşir yazın:) Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş bende okuyunca fark ettim 😊😄düzelttim umarım olmuştur çok teşekkür ederim canım benim 🎈😊 sevgiler

      Sil
  5. yaa ne tatlı biriymiş ama çarşıbaşının gülü şahin. vay yaa gerçek bir amca hem de :) nur içinde yatsın biricik şahin amcaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel insan :)..Âmin 🙏sevgiler ..

      Sil
  6. Güzel bir kurgu olmuş Mutlu yıllar arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sanada sağlıklı mutlu yıllar arkadaşım sevgiler..

      Sil
  7. Yazdığım ilk yorumu gönderirken sanırım bir sorun oldu. Yeniden göndermek durumuna kaldım.

    Özetle demiştim ki: Metnin imla ve noktalama yönüyle gözden geçirilmesi gerekiyor. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım çok teşekkür ederim telefon dan zor oluyor düzeltmek bilgisayara oturmak çok zor oluyor evde biri derste oluyor biri iş fırsat bulursam inşallah geçerim üzerinden tekrar çok teşekkür ederim sevgiler 🙂

      Sil
  8. Yazdığım ilk yorumu gönderirken sanırım bir sorun oldu. Yeniden göndermek durumuna kaldım.

    Özetle demiştim ki: Metnin imla ve noktalama yönüyle gözden geçirilmesi gerekiyor. 🙂

    YanıtlaSil
  9. Ah, bu bloggerin okuma listesi sorunlarından gercekten uyanmaya başladım. Sevgili sessiz kaldım, yazini ancak simdi okuyabiliyorum. Cok içten, cok duygu dolu bir hikayeydi. Yüreğine sağlık. Bir de mutlu yıllar dileklerimi iletiyorum, gonulden sevgiler��

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık güzel bir anlatım olmuş 💯

    YanıtlaSil
  11. Mekanı cennet olsun... Güzel anılar bırakmış böyle gönlü geniş insanlar unutulmuyor...
    emeklerine sağlık kuzum, su gibi aktı hikayesi...sevgiler...

    YanıtlaSil